Saturday 28 February 2015

Wahai Hati, Kabarkan kepadaku, Apakah itu Cinta?

Wahai hati,
Apakah maknanya cinta?
Kabarkan kepadaku..


Saat aku melihat dia,
Aku tersenyum sendiri,
Jika dia tersenyum,
Aku jua ikut bahagia,
Andai dia ketawa,
Aku turut gembira.

Melihat kelibatkan,
sudah cukup buatku.
Suaranya jua menggetarkan jiwa.

Wahai hati,
Kabarkan padaku,
Adakah ini cinta?

Ku lihat dia dari kejauhan,
walau dia dekat,
kuhalangi diri dari mendekat,
Ku lihat dia dari kejauhan,
kerna ku tahu,
Dia terlalu baik untukku,
Aku bukan wanita terbaik buat lelaki sepertinya.

Cinta ini kusimpan di dalam hati,
Sudah cukup bagiku hanya bertemu dia,
Mendengar suaranya,
Melihat dia bahagia,
Mengikut minatnya,
Meniru jejaknya,

Wahai hati,
Kabarkan kepadaku,
Adakah ini cinta?

Perkhabaran tiba,
Dia bakal menjadi milik sang dara,
entah mengapa, hati ini,
Pedih..
Sedih..
Duka.
Sedangkan aku dan dia tiada apa-apa.

Duhai tuhan,
Andai dia bukan untukku,
Hilangkan dia dari hati ini,
Tenangkan resah di jiwa,
Pandulah aku dalam perjalanan mencari cinta.

RedRose- 10.49 p.m, 28/2/15



No comments:

Post a Comment